lunes, 17 de noviembre de 2014

Montsagre i la de l'Ultra

Sortida ahir de les clàssiques ja, però de les que jo qualificaria com típiques de Montbike a la temporada d'hivern, sortides amb poc km però molt intenses.

A les 9 molt puntuals sortim de Prat de Comte per pujar a la Bassa de la Refoia al Montsagre, aquesta pujada és no massa llarga però si molt intensa i ràpidament acumulem molts metres de desnivell amb algunes rampes molt fortes.

Com és típic, tot i que, canviem pel vent una mica el lloc d'esmorzar, fem la paradeta del bocata a la zona del Coll de la carrasqueta, molt a prop de la senda que faríem de baixada després. Un cop amb algo més de força fem la remuntada final fins a la bassa per fer-mos la foto de rigor, ara hem de desfer el camí per tornar a la primera de la les sendes del dia la que anomenem de l'Ultra, ja que es va fer a l'ultra de Xerta del 2012 i que des d'aquell moment hem incorporat al nostre repertori.

La primera part, té molt de desnivell i molta pedra a la traçada que complica molt aquest tram, un cop passat, la senda millora exponencialment i cada vegada més, es va fent més i més ràpida fins arriba a la pista perdudota del Barranc del Vallès, aquesta pista que en direcció contraria, et portaria a la pujada a la Montsagre per Paüls.

Continuem la pista que finalment en un conreat passa a senda en pujada per arribar al Coll de Covars, o això diuen els mapes, perquè la baixada és de valents, molt ràpida xaladora i en corbes per anar entrenant, que falta em fa en la 29".

Tornem a la pista dels Masets i seguint el GR anem en cerca de la part en senda d'aquest, una senda que hem fet en moltes ocasions però que no ens cansaríem mai, de les més ràpides i xaladores dels Ports.

Bona sortida, que com dic, defineix perfectament les sortides d'hivern, 24km i 1200+ amb tres bones sendes i molta xalera.

Ara dues setmanes amb dues de les trobades més esperades de l'hivern, La fira de l'Oli i a la següent la de Xerta, que en aquesta ocasió ens portaran a aquestes terres.

Les fotos de Rodri aquí...