miércoles, 20 de mayo de 2015

Coll de Mortero, Cardó i GR del riu

El dinar de club ens fa canviar de dia, i el dissabte sortim a fer una nova, combinant trams fets i alguna aventura nova.

Sortim de Benifallet per fer una sortida de menys a més, primer Coll de Som fen de carreteros, per mi, la primera vegada que el faig, com no tinc "flaca" pos mira, i la veritat és bonic i tot, amb bones vistes del riu.

Arribem a Tivenys on ens esperen els 10km de pujada la Coll de Mortero, pujada de les que t'avisen tant que al final no ho trobes tan pesada. Crec que tenim sort, ja que la dificultat està, en la pista que normalment es troba en males condicions, i la trobem molt arreglada, el tram final amb l'escaleta de corbes i les vistes ens deixen una pujada de les de repetir.

A partir d'aquí, comença l'aventura del dia, agafem la baixada per la senda que surt al mateix Coll i que diu Balneari, per les infos que teníem estaria neta el primer tram i patiríem el final, i així és, la senda és espectacular molt revirada i amb una vegetació espectacular, llàstima que falten 150mts per netejar i es fan farragosos.

Arribem a Cardo, i ja només pensem en la cervesa a Rasquera, baixem i baixem fins a Rasquera, no abans, sense fer la típica senda que dóna a la carretera vella.

Ara queda la part del GR7 pel riu, que normalment fèiem a la inversa i que vam deixar de fer pel mal estat en què es trobava, pos igual... una llàstima que un GR estigui així, tapat, brut i sense el manteniment degut.

Si algú pensa a fer-la, que tinguí en compte aquestes coses, fora d'això és una molt bona volta que millorarem en una altra vegada que la féssim, canviant alguns trams.