jueves, 29 de abril de 2010

Sortida a Prades

El diumenge, 3 Montbikers, Jordi, Ladis i Nando, marxem cap a Prades a revisar una ruta per muntar uns possibles 2 Dies a Prades, la sortida era la preparada pel primer dia, i teníem la incògnita de les senderes que ens trobaríem.

Sortim de Prades i per pista accedim al Tossal de la Baltassana, un dels punts més alts de la serra de Prades, fem 4 fotos i emprenem la primera de les senderes seguint el GR que ens portaria de nou a Prades, bona baixada però que té l'inconvenient d'alguns arbres caiguts, esperem que els puguem retirar.
Emprenem una nova pujada, per arribar a un dels altres lloc de visita obligada de les pròximitats de Prades, l'ermita de l'Abellera, fotos i baixada de nou per un tram de sendera molt agradable per GR, fins aquí tot molt correcte, decidim deixar el GR per seguir el track estipulat i emprenem una fortíssima baixada per pista, això s'haurà de revisar, per arribar al riu Siurana, que tenim que travessar varies vegades.
A partir d'aquí forta pujada per pista per recuperar la cota perduda i arribada al Poble de Siurana, no entrem, per no perdre temps i fem la parada per dinar al Camping. Bon dinar i molt tranquils!

Amb la panxa plena, emprenem la segona part de pujada per tornar a Prades, on deixem el track original per agafar el Vell camí Siurana-Prades, sendera de pujada, que llevat algun tram una mica tapat es pot anar realitzant i on Jordi i Ladis demostren que tenen bon fondo, aquesta sendera, ens fa retallar uns quant Kms i al retornar a la la pista decidim prendre una nova pujada per un tallafocs per accedir al Pla de la Guàrdia, on esperàvem trobar una nova sendera..... però sí, la trobem, però no mereix la pena... en sentit contrari seria interessant (ho estudiarem!).
Finalment tornem a Prades amb prop de 50Kms, 6h de pedaleig  i 1600mts de desnivell acumulat que no estan malament per fer una sortida d'un dia.
Intentarem millorar el track per no fer tant baixada per pista, però, tornem als cotxes amb la sensació de tenir una bona ruta, amb punt típics de la zona i 3 senderes lligades com a mínim.