lunes, 27 de noviembre de 2017

Serra d'IRTA -Castell i Font de Canes

Diumenge, tornem a fer sortida per la Serra d'IRTA, aquest cromo em faltava personalment a l'àlbum, ja que l'altra vegada que vam programar-la no vaig poder acudir.

Un cop feta, sense dubte, per mi, la millor de totes, sortida com ja sabem al terreny triat, dura tècnicament, amb sendes amb molta pedra solta i bons desnivells, però que al nostre nivell es poden fer totes, només petit remonte a peu per coronar el Coll de Palma abans de la senda estrella a la Font de Canes.

Bé... 8 Montbikers a la sortida, arranquem 8:30 de Penyíscola amb una bona fresqueta que de seguida perdríem pujant pel PR194 direcció l'ermita de Sant Antoni, primeres rampes formigonades que et fan pensar que conyons fas diumenge al matí aquí bufant d'aquesta manera jajaja.
Al poc, i no estem tan malament, hem coronat l'ermita però encara queden dos remuntades ara per senda seguint el PR, pujades tècniques però que es poden lluitar i anar cremant cartutxos com diem tècnicament.

Arribem al Castell, on fem la típica parada per esmorzar, i amb solet i un dia fantàstic emprenem la primera senda del dia.. cara avall. Bona senda, tècnica i en alguns trams en excessives pedres però molt xaladora.

La senda ens deixa a l'Autopista on recorrem uns pocs kms el lateral per començar la segona pujada èpica del dia, pel camí de l'ametller, primer formigonat, després pista i finalment mortirolo impossible a peu, per coronar el Coll de la Palma on ja sentim el crit típic de "NUNCA MAISjajaja... tot s'ha de dir, que no passa dels 10min a peu cronometrats.
El patiment té la seva recompensa, i tenim davant la llarguíssima senda fins a la mateixa Font de Canes, senda espectacular, una mica tapada en algun tram, però molt vistosa amb trams, fins i tot, en pins que costen veure per aquesta serra.

Parem a la Font a agafar forces, que van justes en "el pelotón" de cola, ja portem 1000+ i molta senda de treball. Pistegem cara avall uns quilòmetres, per agafar una nova senda més planera direcció ja de tornada cap al Mas del Senyor.
Ara camí ja conegut del Mas del senyor, per fer l'última senda que ens donarà a la mateixa mar, senda coneguda, potser la més ràpida de totes, que sempre et treu la rialleta.
vídeo de Mqueil Sancho

Tornada per la costa, amb el collet de la Torre Badum i arribada a Penyiscola en les 4:30h pronosticades.
Gran sortida, amb desnivell, sendes i tècnicament complexa, però que ens demostra que tornem a estar a un bon puntet... ara a no perdre'l en els soparillos i festuquis!! Diumenge més!!